Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ: Η δύσκολη εξίσωση για τα ειδικά σχολεία. Συνέντευξη τύπου της προεδρου ΣΕΕΠΕΑ ΚΡΗΤΗΣ


https://www.patris.gr/2020/05/28/pos-tha-epistrepsoyn-i-dyskoli-exisosi-gia-ta-eidika-scholeia/

ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ: Η δύσκολη εξίσωση για τα ειδικά σχολεία. Συνέντευξη τύπου της προεδρου ΣΕΕΠΕΑ ΚΡΗΤΗΣ


Εδωσαν έναν τεράστιο αγώνα για να κρατήσουν τα παιδιά τους 
ψυχικά υγιή όλο το διάστημα της καραντίνας, αγωνιούν για να τα στείλουν ξανά στο σχολείο αλλά νοιάζονται, πρώτα από όλα, για την ασφάλειά τους.
Οι γονείς των μαθητών των σχολείων Ειδικής Αγωγής ανέβηκαν έναν δικό τους Γολγοθά τους προηγούμενους μήνες και ελπίζουν ότι το κουδούνι θα χτυπήσει και όλα θα κυλήσουν ομαλά, αλλά δε δηλώνουν αισιόδοξοι.
Την ίδια αγωνία συμμερίζονται και οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τις δυσκολίες λειτουργίας των σχολείων σε συνθήκες προ κοροναϊού.


Η πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Βοηθητικού Προσωπικού Κρήτης, κ. Μαλβίνα Βασιλάκη
Η κ. Μαλβίνα Βασιλάκη

Η πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Βοηθητικού Προσωπικού Κρήτης, κ. Μαλβίνα Βασιλάκη, αναφέρει στην “Π” πως οι μαθητές των ειδικών σχολείων δεν υπάρχει περίπτωση να κρατήσουν τις απαιτούμενες αποστάσεις.
“Δεν μπορείς να μην πάρεις μια αγκαλιά αυτά τα παιδιά, δεν είναι όπως οι έφηβοι που μπορούν να καταλάβουν τι περνάμε”, αναφέρει.
Η κ. Βασιλάκη λέει πως το ειδικό και εκπαιδευτικό βοηθητικό προσωπικό, όπως οι φυσικοθεραπευτές, οι εργοθεραπευτές, τα άτομα που αναλαμβάνουν την καθαριότητα των μαθητών, δεν μπορούν να μείνουν σε απόσταση.
Χαρακτηρίζει ήρωες τους γονείς των μαθητών που χρειάστηκε να κρατήσουν τα παιδιά μέσα σε τέσσερις τοίχους όλο αυτό το διάστημα.
Η κ. Βασιλάκη αναφέρει πως υπάρχουν σχολεία με ελλιπείς υποδομές, με 200 παιδιά, ηλικίας από 17 ως 23 ετών, που δεν μπορούν να καλύψουν τις επιπλέον ανάγκες που προκύπτουν με την πανδημία. Θεωρεί πως η κατάσταση θα είναι επικίνδυνη για όλους, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
“Θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία”, τονίζει, όπως λέει, έκαναν τόση δουλειά από απόσταση, υποστήριζαν από μακριά τους γονείς των μαθητών, οι κοινωνικοί λειτουργοί και οι ψυχολόγοι ήταν εκεί για να τους βοηθήσουν, όπως και τα ίδια τα παιδιά.
Αναφέρει, πως οι μαθητές των ειδικών  σχολείων δεν πηγαίνουν για να μάθουν την προπαίδεια, αλλά για να κοινωνικοποιηθούν και να κάνουν τις απαραίτητες θεραπείες τους. Το παράπονο όλων είναι πως η Ειδική Αγωγή είναι παραγκωνισμένη από το Υπουργείο, οι διορισμοί εκκρεμούν, υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό και κάποιοι γονείς αναγκάζονται να κάνουν τις θεραπείες εκτός σχολείων.
Ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μάρκος Καντιδάκης, αναφέρει πως ούτως ή άλλως το σχολείο έχει τεράστια κτηριακά προβλήματα που πρέπει να λυθούν.
Όταν βρέχει, οι αίθουσες πλημμυρίζουν, τα παιδιά μοιάζουν σα να είναι στοιβαγμένα σε κλουβιά και αναρωτιέται πώς θα τηρηθούν σε αυτή την κατάσταση τα μέτρα ασφαλείας. Ήδη, υπάρχουν επαφές με τον Δήμο προκειμένου να βρεθεί οικόπεδο για να ανεγερθεί ένα νέο κτήριο, όμως, αυτό, φυσικά, θα αργήσει να ολοκληρωθεί.
“Τα παιδιά μας δεν είναι αυτοκίνητα για να τα παρκάρουμε κάπου. Πρέπει κανείς να μπει στον ψυχικό τους κόσμο για να τα καταλάβει, δε νομίζω ότι το κάνει κάποιος που κάθεται σε μία καρέκλα”, λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καντιδάκης. Τονίζει πως είναι ανάγκη, τουλάχιστον, να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα είναι ασφαλή.

Οι όροι λειτουργίας

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Υγείας για τον τρόπο επαναλειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) από την 1η Ιουνίου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (Β’ 2026/27.05.2020).
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, θα πρέπει να υιοθετούνται οι πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεών τους σε κάθε χώρο του σχολείου.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διαλειμμάτων και το πρόγραμμα εφημεριών θα μπορεί να αναπροσαρμόζονται.
Δεν θα πραγματοποιείται η καθιερωμένη συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος. Εξακολουθεί να ισχύει η οδηγία για την τήρηση απόστασης ενάμιση μέτρου.
Γενικότερα, για τις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την υλοποίηση της σίτισης σε αυτές, όπου προβλέπεται, θα γίνεται με παράδοση των γευμάτων σε πακέτα, τηρουμένων υψηλών προδιαγραφών υγιεινής και με χρήση του χώρου της τραπεζαρίας (τηρουμένων των αποστάσεων και σε μικρές ομάδες μαθητών).
Σε περίπτωση μη επάρκειας του χώρου της τραπεζαρίας, γίνεται χρήση άλλων χώρων του σχολείου, όπως του προαυλίου και των σχολικών αιθουσών. Επίσης, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για την επιμελή καθαριότητα και απολύμανση των χώρων σίτισης.
Στις περιπτώσεις που απαιτείται σωματική επαφή ή εκ του σύνεγγυς εκπαιδευτική καθοδήγηση και υποστήριξη των μαθητών, προβλέπεται η χρήση γαντιών, μη ιατρικής μάσκας ή προμετωπίδας για τις περιπτώσεις που απαιτείται να φαίνεται το στόμα του εκπαιδευτικού ή του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, είναι υποχρεωτική. Κατά τα άλλα, η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων είναι προαιρετική.